måndag, maj 20, 2013

Killar och självskadebeteende

I morgon handlar programmet Kropp & Själ i P1 om självskadebeteende hos killar. Jag ska sitta i studion och diskutera tillsammans med Jonas Bjärehed och Theréser Sterner. Personligen tycker jag att det här är ett av de viktigaste mediainitiativen i ämnet som tagits på väldigt länge. Självskadebeteende är inget exklusivt tjejproblem, det drabbar både tjejer och killar, yngre och äldre. Bilden av självskadebeteende måste nyanseras och den stereotypa uppfattningen måste ifrågasättas. Därför tycker jag att Kropp & Själs program fyller ett viktigt tomrum.

I programmet berättar Anders Hagström om hur han levde med självsakdebeteende i flera år utan att någon uppmärksammade det. Jag hoppas och tror att det kan bli ett givande program med ett spännande samtal. Lyssna i morgon tisdag klockan 10.03 eller på webben därefter.

/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att media tar upp det! Och lycka till imorgon!

Thérèse Eriksson sa...

Andy: Tack! Programmet sändes i morse (blogginlägget är från igår) och finns på Kropp & Själs hemsida. Jag tyckte nog inte det kom att handla om självskadebeteende hos killar, men att det blev ett intressant samtal om självskadebeteende i allmänhet. Caset var en kille med en viktig historia att berätta, och bara det får väl ses som ett uppsving efter alla tjejer som fått illustrera självskadeproblematiken.

Anonym sa...

Oj, sorry, jag noterade inte när du skrev inlägget. Jag ligger visst lite efter på bloggfronten... Jag ska iaf försöka lyssna på programmet nån dag (är ingen radiolyssnare på det stora hela men kanske nu...).

Anonym sa...

Terrific work! This is the type of information that are supposed to be shared across
the web. Shame on Google for no longer positioning this publish higher!
Come on over and seek advice from my web site .
Thanks =)

my web page - summer internship