onsdag, februari 06, 2013

Imorgon träffar jag samordnaren för nationella självskadeprojektet. Ikväll tänker jag.

Ord.
Allt jag har
är Ord.

Jag kommer aldrig vara den,
som står längst fram i demonstrationståget.
Jag kommer aldrig vara den,
som offentligt matstrejkar för att skapa opinion.
Jag kommer aldrig vara den,
som slår, skriker, spottar eller sparkar.
Jag kommer aldrig vara den,
som leder aktioner mot det jag vill förändra.

Det är orden som är mina demonstrationståg.
mina slagord,
min matstrejk,
mina slag,
mina skrik
och mina sparkar.

Orden är min glädjekatalysator
och min frustrationskanalisering,
Min svartaste sorg
och min mest sprudlande kärlek och livslust.
Min försvarssköld,
fallskärm
och stridsspets.

Jag är naken
utan orden.
Verkningslös
utan orden.
Menlös
utan orden.
Försvarslös
utan orden.

Ord.
Allt jag har
är Ord.

/ Thérèse

Inga kommentarer: